Veelgestelde vragen

Waar ben je naar op zoek?

Het snelste antwoord op jou vragen vind je hieronder. Mocht jou vraag er niet tussenstaan, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Covid-19 maatregelen bij Welkoop

Kan ik nog naar een Welkoop winkel?

Je bent bij onze winkels van harte welkom. Wel vragen we je om je te houden aan de 1,5 meter afstand regel, kom daarnaast zoveel mogelijk alleen naar de winkel en doe je aankopen zoals je altijd doet. Dan is er genoeg voor iedereen. Voor jouw veiligheid en die van onze medewerkers verzoeken we je om de adviezen van ons winkelpersoneel op te volgen en rekening te houden met de extra hygiënemaatregelen die zijn aangesteld door het RIVM. Op deze manier creëren we samen een veilige winkelomgeving waarbij een goede gezondheid het allerbelangrijkste is.

Welke maatregelen zijn er in de winkels genomen, zodat ik veilig kan winkelen?

Iedere winkel is ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt in dat we maatregelen hebben genomen om 1,5 meter afstand te communiceren en te waarborgen. Onze medewerkers zijn voor jouw en onze veiligheid geïnstrueerd om de RIVM maatregelen te respecteren en te handhaven. Tevens heeft iedere winkel een hygiënezuil waar het mogelijk is om je handen en de winkelwagen te reinigen. 

Kan ik contant betalen in de winkel?

Reken bij de kassa alleen nog af met je pinpas of mobiele telefoon. Mocht je alleen contant geld bij je hebben, wissel dan het geld uit via het kassameubel.


Account en Klantenpas

Wat zijn de voordelen van een klantenpas?

Er zijn veel voordelen te halen met je klantenpas:

    • Punten sparen voor extra korting
    • Op je verjaardag een verjaardagscadeau (alle punten zijn 1 op 1 over te nemen van het kaartje waar de klantenpas op geplakt zit.)
    • Uitnodiging voor de VIP avond voor nog meer korting
    • Persoonlijke vouchers
    • Voorrang en korting op workshops
Waarom moet ik de klantenpas registreren?

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.
Waarom moet ik mijn geboortedatum dan opgeven wanneer ik de klantenpas registreer?

Om je klantenpas te registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. En we feliciteren onze klantenpashouders op hun verjaardag, waarbij je kunt rekenen op een cadeau. 

Hoe moet ik mijn klantenpas registeren?

Je registreert je klantenpas op de website. Om de klantenpas te registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. Wijzigingen in je gegevens pas je eenvoudig zelf aan in je account.

Waar vind ik de registratiecode?

De registratiecode staat op de achterkant van de klantenpas. In de rechterbovenhoek vind je een zwartgrijs vlakje, met een kraslaag. Als je het vlakje open krast, vind je de viercijferige registratiecode.

Welke gegevens verzamelt Welkoop van mij?

De klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, email en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele dieren die je bezit. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in ons Privacyverklaring.



Je klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo dat je met aankopen hebt opgespaard. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, email en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele dieren die je bezit. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in onze Privacy verklaring [link naar de privacy verklaring].

Ik heb mij niet geregistreerd voor nieuwsbrieven. Waarom ontvang ik dan e-mailberichten van Welkoop?

Wanneer je bij ons een klantenpas registreert vragen wij wat je voorkeuren zijn zodat wij onze nieuwsbrieven kunnen personaliseren. We informeren je o.a. over account- en saldostatus, wijzigingen binnen het programma, aankomende VIP-avonden, workshops en andere klantenpasevenementen. Tot slot ontvang je jouw persoonlijke aanbiedingen en een felicitatie voor je verjaardag per mail. Je kunt je altijd binnen jouw account afmelden voor deze nieuwsbrieven. Voor onze reguliere nieuwsbrieven, welke buiten het klantenpasprogramma vallen, kun je je apart aanmelden in je account

Er wordt aangegeven dat het e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik doen?

Het is niet mogelijk om een klantenpas aan een bij ons bekend e-mailadres te koppelen. Bij het registeren van de klantenpas op een bij ons bekend e-mailadres krijg je daarom een foutmelding. Je kunt een ander e-mailadres gebruiken of neem contact op met de onze collega’s van de klantenservice via het contactformulier

Hoe zorg ik ervoor dat ik punten spaar?

Wanneer je bij het afrekenen van je aankopen in de winkel je klantenpas laat scannen spaar je punten. Natuurlijk ook als je bij ons online besteld op je account spaar je punten op je klantenpas. Bij besteding van iedere euro ontvang je één spaarpunt. Het aantal punten ronden we naar beneden af als het bedrag achter de komma € 0,49 of minder is. De punten worden naar boven afgerond als het bedrag € 0,50 of meer is.

Hoe kan ik mijn gespaarde punten verzilveren voor kassakorting?

Bij voldoende saldo kun je spaarpunten bij je eerstvolgende aankoop inwisselen voor korting, zowel in de winkel als online. Iedere 250 punten geeft je recht op €2,50 korting op een volgende aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

    • Verzilveren kan alleen op vertoon van je Klantenpas.
    • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
    • De Klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
    • Bij het verzilveren van spaarpunten worden de oudste punten als eerste gebruikt.
Hoe kan ik zien wat mijn puntensaldo is?

Je puntensaldo kun je op ieder moment checken in je account. In de winkel kun je natuurlijk ook je puntensaldo opvragen bij de kassa. Je puntensaldo staat ook altijd op de kassabon. Daarnaast tonen we jouw saldo ook in de nieuwsbrieven die we je sturen. 

Wat is de geldigheid van punten?

De geldigheid van je punten is 12 maanden. We informeren je tijdig per e-mail wanneer jouw punten wanneer je punten gaan vervallen. Welkoop heeft het recht om het klantenkaartprogramma te wijzigen of op te heffen, wat gevolgen kan hebben voor je puntensaldo. Wij informeren je daarom tijdig over wijzigingen of beëindiging van het programma. Als je producten retourneert, brengen we de daarmee gespaarde punten in mindering op je puntensaldo.

Kan mijn klantenpas ook vervallen?

Je klantenpas vervalt automatisch 36 maanden na jouw laatste activiteit bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring

Ik kan mijn klantenpas niet activeren. Wat gaat er mis?

Mogelijk heb je ongeldig wachtwoord gekozen. Kies een wachtwoord van minimaal acht letters en/of cijfers. Check ook even of je alle verplichte vragen hebt ingevuld. Lukt het nog steeds niet? Geef dan je klantenpasnummer even aan onze klantenservice met het contactformulier. Dan kijken we wat er aan de hand is.

Kan ik een extra klantenpas aanvragen voor een familielid?

Nee, de klantenpas is persoonsgebonden. Het is niet mogelijk om een extra pas met hetzelfde pasnummer te krijgen. Het is ook niet mogelijk om twee klantenpassen te koppelen. Om zonder extra kaart toch samen punten te sparen, kun je bij de kassa je postcode en huisnummer opgeven. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Is het alsnog mogelijk om een klantenpas te registreren en deel te nemen aan jullie programma als ik in het buitenland woon?

Ja, dat kan. Als je in een grensgemeente, maar wel in België of Duitsland woont, dan kun je de in een winkel verkregen klantenpas gewoon registreren met jouw eigen adresgegevens.

Wat moet ik doen als ik mijn klantenpas kwijt ben?

Je kunt dit bij ons melden via het contactformulier [link naar contactformulier]. Wij zullen een klantenpas voor je aanmaken en het eventuele puntensaldo naar de nieuwe pas overboeken. Hiervoor hebben we jouw gegevens nodig, dus geef bij de melding meteen aan wat je adres en mailadres is. Je nieuwe pas ontvang je per post. Je oude pas komt te vervallen en is daarmee onbruikbaar geworden. 

Krijg ik een bevestiging van de registratie van mijn klantenpas?

Na het registreren van je klantenpas ontvang je een bevestigingsmail. Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail niet in je spambox terecht is gekomen. Geef in je mailaccount aan dat nieuwsbrief@welkoop.nl en info@welkoop.nl een veilige afzender is. Hiermee voorkom je ook dat toekomstige mails in je spambox terecht komen. 


Het is ook mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het invoeren van je e-mailadres. Dit kun je eenvoudig bij onze klantenservice laten controleren, geef via het contactformulier aan dat je geen mail hebt ontvangen van de pasregistratie. Onze collega’s van de klantenservice helpen je graag verder.

Kan ik mijn mailadres wijzigen?

Wanneer je inlogt in je klantenpasaccount kun in het blad “Mijn gegevens” het e-mailadres wijzigen. Na het wijzigen van je e-mailadres of wachtwoord, ontvang je een verificatiemail met een bevestigingslink om de wijziging mee te bevestigen.

Ik heb 2 klantenpassen en wil de punten overschrijven naar één pas. Hoe doe ik dat?

Je kunt op twee manieren je spaarpunten overzetten van één pas naar een ander.

  1. Log in op je account en ga naar 'Instellingen'. Hier kun je de punten overzetten.
  2. Stuur ons via het contactformulier het verzoek om je spaarpunten over te zetten. Voor deze overboeking hebben we de gegevens nodig van zowel de nieuwe als oude kaart, zoals NAW en emailadres. Alleen na ontvangst van je klantenpasgegevens blokkeren we de oude klantenpas definitief en zetten we je punten over. We kunnen alleen geactiveerde klantenpassen blokkeren.
Kan ik de punten van mijn laatste aankoop nog op de klantenpas laten zetten?

Natuurlijk! We hebben dan natuurlijk wel de bon nodig. Via het contactformulier kun je (een foto van) de bon en je klantenpas geven zodat de punten alsnog op je pas komen.

Hoe kan ik stoppen met de Welkoop klantenpas?

Dat is mogelijk. Log in op je account en klik op ‘Instellingen’. Hier kun je jouw deelname aan het klantenpasprogramma beëindigen. Wanneer je stopt met de klantenpas, dan vervalt ook je recht op punten en persoonlijke aanbiedingen. Als je bent uitgeschreven en je daarna weer wilt inschrijven, dan kun je geen gebruik meer maken van het saldo of de persoonlijke aanbiedingen die je met je vorige account hebt opgebouwd.

Kan ik mijn gegevens, zoals adres, mailadres en voorkeur van de nieuwsbrief wijzigen?

Dat kan. Log in op je account en klik op ‘Mijn gegevens’ om de gegevens te bekijken en aan te passen.

Kan ik mijn account verwijderen?

Jammer dat je het account wilt verwijderen. Je kunt via het contactformulier aangeven dat je account wilt verwijderen. Onze klantenservice als er voor zorgen dat alles wat verwijderd mag worden ook verwijderd wordt. Je aankoopgegevens moeten we voor de Belastingdienst nog bewaren.

Hoe kan ik mijn huisdieren toevoegen of de gegevens van de huisdieren wijzigen?

Ga naar in klantenpasaccount. Klik je op ‘mijn dieren’ en kan je je huisdier toevoegen, wijzigen of verwijderen.  

Ik kan niet inloggen om een bestelling te plaatsen, wat is er aan de hand?

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Deze mail kan ook in je spambox terecht komen.

Heb je wel je wachtwoord nog, maar lukt het inloggen niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er aan de hand is. Stuur je gegevens van je klantenpas en je mailadres naar onze klantenservice via het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Ik kan niet inloggen op mijn klantenpasaccount, wat is er aan de hand?

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen bij het inlogveld . Je krijgt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Deze mail kan ook in je spambox terecht komen.

Heb je wel je wachtwoord nog, maar lukt het inloggen niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er aan de hand is. Stuur je gegevens van je klantenpas en je mailadres naar onze klantenservice via het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Ik heb een andere vraag

Geen vraag is te gek voor ons en we helpen je graag verder. Onze collega’s in de winkel staan je graag te woord, maar natuurlijk ook onze klantenservice. Stel je vraag in de winkel of via het contactformulier.


Bestellen

Kan de Welkoop winkel voor mij producten bestellen?

Zowel in onze webshop als in onze winkels kun je producten bestellen. Onze collega’s in de winkel adviseren je graag over de beste producten voor jouw situatie. Zij kunnen ook voor jou producten bestellen die (tijdelijk) niet in de winkel liggen. De producten kunnen op een later moment worden opgehaald in de winkel of thuis worden bezorgd.

Ik kom tijdens online bestellen niet verder met bestellen dan de winkelwagen, wat gaat er mis?

In onze winkelwagen wordt direct de huidige voorraad van de door jouw gekozen producten gecontroleerd. Soms zijn deze helaas niet meer op voorraad en kunnen we het product niet aan je leveren. Bij dit product staat het verzoek om deze uit je winkelwagen te verwijderen. Vervolgens kun je de bestelling verder af te ronden.  

Is het product nog op voorraad?

Op de productpagina kun je met je postcode direct controleren wat de huidige voorraad is van de winkels bij jou in de buurt. Wil je het product laten bezorgen? In de winkelwagen zie je direct of wij er nog genoeg op voorraad hebben om zo snel mogelijk bij jou te bezorgen.

Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging ontvangen?

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, dan is het mogelijk dat de ontvangstbevestiging in je "ongewenste mail" of "spam" map is gekomen. Vind je hem hier ook niet, kijk dan onder je account bij "bestelgeschiedenis" welkoop.nl/bestelgeschiedenis. Mocht je hem daar ook niet zien staan, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Ik krijg een melding dat ik niet met Afterpay kan betalen, hoe komt dat?

Op het moment van bestellen met Afterpay controleren zij binnen enkele seconden een heleboel gegevens, zoals persoonsgegevens, bestelbedrag, onze webwinkel en nog veel meer. Op basis van deze gegevens schat Afterpay in of jij achteraf kunt betalen. Als de transactie door Afterpay wordt afgekeurd, kun je de bestelling in dat geval met iDeal of Credit Card betalen. Wanneer het niet mogelijk is om met Afterpay te betalen kun je bij Afterpay opvragen waarom je niet kunt kiezen voor Afterpay

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kun je deze kosteloos annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Is de bestelling al onderweg? Dan is annuleren helaas niet meer mogelijk. Na ontvangst kun je het pakket dan wel aan ons retourneren conform de instructies op het retourformulier. Het gaat hier dan wel om artikelen die je in door Welkoop zijn geleverd. Er gelden andere voorwaarden voor artikelen die door een externe leverancier zijn geleverd. Tijdens het bestellen is op de productpagina aangegeven of het artikel via een externe leverancier wordt geleverd.  Ook is dit aangegeven op de bijgeleverde pakbon bij de zending.

Kan ik alleen bestellen als ik een account aanmaak?

Ja, het is alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen met een account. Wij verwerken jouw gegevens zorgvuldig volgens de AVG-wetgeving. 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om een op de webshop geplaatste bestelling nog aan te passen. We raden je aan om een nieuwe bestelling te maken.

Ik krijg een melding dat ik niet met Afterpay kan betalen, hoe komt dat?

Op het moment van bestellen met Afterpay controleert Afterpay binnen enkele seconden een heleboel gegevens, zoals persoonsgegevens, bestelbedrag, onze webshop en nog veel meer. Op basis van deze gegevens schat Afterpay in of jij Afterpay achteraf kunt betalen. Als de inschatting van Afterpay is dat dit niet het geval is ontvangen we een melding terug en is betalen met Afterpay niet mogelijk. In dat geval kun je de bestelling met iDeal of Credit Card betalen. Wanneer het niet lukt om met Afterpay te betalen kun je bij Afterpay bekijken waarom je niet kunt kiezen voor Afterpay.

Ik wil meer zwembaden bestellen maar zie dat ik er maximaal 1 kan kopen, wat nu?

De afgelopen jaren zien we een hoge vraag op zwembaden. Om al onze klanten de mogelijkheid te geven om een zwembad te kopen is er een maximum van 1 stuk per klant gesteld. Ook als er meerdere orders worden besteld zijn we genoodzaakt te maximeren. Op grond van deze bijzondere voorwaarde houden we ons het recht voor een deel van de bestelling(en) te annuleren. Op dit moment is meer zwembaden per klant helaas niet mogelijk.


Betalen bij Welkoop

Welke cadeaukaarten accepteren jullie?

In onze winkels kun je terecht met een cadeaukaart van Welkoop en de VVV-cadeaukaart. Via onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen.

Kan ik op de website ook met een cadeaukaart afrekenen?

Nee, via onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen. Het is wel mogelijk om in de Welkoop winkels met een cadeaukaart van Welkoop en de VVV-cadeaukaart te betalen.  

Hoeveel saldo staat er op mijn cadeaukaart?

Nieuwsgierig naar het saldo dat op je Welkoop cadeaukaart staat?  Bekijk het saldo op je cadeaukaart.

Kan ik op rekening kopen?

Wanneer je een KVK-nummer hebt, dan is het mogelijk. Ga met je uittreksel van het KVK naar de winkel om een rekening te openen. Het is alleen mogelijk om in de winkel op rekening te kopen. Online gelden andere betalingsvoorwaarden en kun je betalen met Ideal, Creditcard of Afterpay. Met het account dat je gebruikt als debiteur kun je helaas online niet inloggen.

Wanneer kan ik mijn punten op mijn klantenpas inwisselen?

Bij iedere aankoop kun je punten van je klantenpas verzilveren, zowel in de Welkoop winkels als via onze webwinkel. Het enige wat je nodig hebt is je pas en minimaal 250 punten op je Welkoop klantenpas, want iedere 250 punten geeft je recht op €2,50 korting op een aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je klantenpas
  • Je spaarpas moet geregistreerd worden op de website
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld
  • De klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart
Ik heb bij het bestellen gekozen voor betaling met Afterpay. Ik ontvang nu een factuur waarop staat dat deze reeds betaald is. Hoe zit dit?

Het klopt dat de factuur al betaald is, namelijk door Afterpay. Wanneer je kiest voor de mogelijkheid om via Afterpay te betalen, dan neemt Afterpay de betaling naar ons toe over. Jij kunt dan je betaling voldoen aan Afterpay zodra de bestelling door jou is ontvangen. Binnenkort ontvang je een factuur van Afterpay waar je de bestelling mee kunt betalen. 

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar kan nog niet betalen aan Afterpay. Wanneer kan ik wel betalen?

Door grote drukte kan momenteel wat langer duren voordat Afterpay een factuur stuurt. Wij vragen je af te wachten totdat je de factuur van Afterpay ontvangt. Dit kan in sommige gevallen een paar weken duren.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, maar ik krijg al wel de factuur van Afterpay. Moet ik deze nu al betalen?

Wat vervelend voor je dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen, maar al wel een factuur van Afterpay. Wanneer je contact opneemt met onze collega’s van de klantenservice op telefoonnummer 088-2324800 of via ons contactformulier, dan kunnen zij je verder helpen om uitstel voor de betaling aan te vragen bij Afterpay.


Bezorgen en Afhalen

Wie bezorgt mijn bestelling?

Veel van onze producten die je in de webshop bestelt worden door PostNL bezorgt. Artikelen die extreem groot zijn en buiten de verzendmaten van PostNL vallen worden verstuurd met TLS. Een aantal producten wordt rechtstreeks door onze leveranciers bezorgd en zij kunnen hiervoor gebruik maken van een andere bezorger.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?

In de winkelwagen kun je ervoor kiezen om een bestelling, zonder bezorgkosten, af te halen in een Welkoop winkel bij jou in de buurt. Dit geldt echter niet voor alle producten, hierover krijg je per product informatie in de winkelwagen. Wanneer je ervoor kiest om je bestelling in de winkel op te halen, dan ontvang je een email wanneer het product klaar ligt om op te komen halen.

Wanneer krijg ik bericht om mijn bestelling in de winkel af te halen?

Zodra je bestelling bij ons binnen is ontvang je een ontvangstbevestiging van de bestelling. Wanneer de producten in de winkel voor je klaar liggen krijg je een bericht dat je de bestelling op kunt komen halen.

Mijn Track & Trace code blijft op ‘niet ontvangen of verwerkt’ staan. Klopt dit?

Zodra PostNL je pakket ontvangt wordt de status gewijzigd. Soms duurt dat een paar dagen. Zodra de bestelling gereed is voor verzending maken we direct een Track & Trace-code aan. Wanneer je de Track & Trace-code gaat checken kan er staan dat je pakket nog niet is ontvangen door PostNL. Zodra PostNL jouw bestelling bij ons heeft opgehaald veranderd de status van de Track & Trace-code.

Mijn bestelling is niet compleet geleverd, krijg ik de rest nog?

Wij proberen bestelling altijd in één verzending te versturen, maar soms lukt dit niet. Je ontvangt dan op een later moment de rest van je bestelling. Bij grote of zware producten wordt de levering vaak opgesplitst of omdat bijvoorbeeld nog niet alle producten bij ons binnen zijn en we toch al een deel naar je willen versturen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van je bestelling varieert per product. Tijdens het afrekenproces op de website wordt per product aangegeven wat de verwachte levertijd is.

Wat zijn de verzendkosten?

De reguliere verzendkosten bedragen €5,95. Bij bestelling van boven de €40,- is de verzending gratis. Voor een aantal producten zijn we genoodzaakt een transporttoeslag te berekenen. Dit komt bijvoorbeeld omdat het product heel zwaar of groot is. De hoogte van de transporttoeslag kan verschillen per product en wordt weergegeven op de product pagina en in de winkelwagen. Deze toeslag berekenen wij altijd, ook als je bestelling boven de €40 is en ook bij acties.

Waarom moet ik transporttoeslag betalen?

Voor een aantal producten zijn we genoodzaakt een transporttoeslag te berekenen. Dit komt bijvoorbeeld omdat het product heel zwaar of groot is. De hoogte van de transporttoeslag kan verschillen per product en wordt weergegeven op de productpagina en in de winkelwagen. Deze toeslag berekenen wij altijd, ook als je bestelling boven de €40,- is of als dit een actie product betreft.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?

Ja, dit is mogelijk. In de laatste stap voor het afrekenen van een bestelling kun je het verzendadres wijzigen naar een ander adres in Nederland. Heb je de bestelling al geplaatst? Neem dan telefonisch contact met ons op om het adres in de order te laten wijzigen.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van je bestelling is te vinden in je account. Staat de status van je bestelling op verwerkt? Dan is het product onderweg naar jou of hebben wij opdracht aan de leverancier gegeven om je bestelling verder in behandeling te nemen. Staat je product op open of deels binnen? Dan zijn we druk bezig om je bestelling bij je te krijgen.

Bezorgen jullie ook buiten Nederland, bijvoorbeeld in België, Duitsland of Frankrijk?

Wij bezorgen op dit moment alleen in Nederland. Je bent echter welkom om een bestelling in een van onze Welkoop winkels af te halen.


Retourneren, garantie en reparatie

Wat is de termijn om te retourneren?

Online aankopen die met Ideal betaald zijn kunnen binnen 14 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden bij een Welkoop-winkel naar keuze op vertoon van de meegeleverde pakbon of ontvangen factuur. Je kunt binnen 14 dagen de order retour sturen naar de webwinkel volgens instructie op het retourformulier. Na ontvangst van het retourproduct betalen wij het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen aan je terug. Wanneer je met Afterpay hebt betaald, dan is het alleen mogelijk om je bestelling naar onze webwinkel retour te sturen. Wij geven aan Afterpay door dat je het product retour hebt gestuurd. Zij zorgen ervoor dat bedrag wordt teruggestort of de factuur ongedaan gemaakt wordt.

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Je bestelling retourneren kan op 2 manieren:

  1. Je brengt de bestelling zelfnaar één van onze Welkoop winkels. De bestellingen die met creditcard of ideal zijn betaald kun je binnen 14 dagen na ontvangst, terugbrengen bij één van onze winkels in Nederland. Het is wel belangrijk dat je de pakbon of factuur kunt laten zien. Je ontvangt dan je geld meteen retour. Bestelling die met Afterpay zijn betaald kun je alleen retourneren door ze op te sturen naar onze webwinkel. Let op: het is op dit moment nog niet mogelijk om het assortiment dat we benoemd hebben als "alleen online" retour te brengen in 1 van onze winkels, dit kun je retour sturen via het gratis antwoordnummer via onderstaande procedure.
  2. Je stuurt de bestelling terug naar onze webwinkel of leverancier. Neem de volgende stappen om de bestelling goed te retourneren:
    1. Vul het retourformulier compleet in;
    2. Doe de bestelling in de originele doos en/of verzendverpakking en maak de verpakking goed dicht.
    3. Zet op de verzendverpakking het retouradres:

Webwinkel Welkoop
Antwoordnummer 49
8300 VB Emmeloord

  1. Breng je retourpakket naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op postnl.nl);

Bewaar het retourbewijs dat je krijgt van PostNL goed; 

Welkoop streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening. Afhankelijk van je bank kan dit enkele dagen duren.

Wat moet ik doen als mijn bestelling stuk of een product incompleet is geleverd?

Je kunt via ons contactformulier aangeven wat er mis is met je bestelling. Als je foto’s hebt van de kapotte bestelling, dan kun je die meteen uploaden. Wij nemen je vraag/opmerking binnen 3 werkdagen in behandeling. 

Wanneer kan ik mijn geld verwachten na het retourneren?

Binnen 10 werkdagen kun je het retourbedrag op je rekening verwachten. 

Ik heb mijn geld nog niet retour ontvangen.

Normaal gesproken kan het maximaal 10 werkdagen duren voordat je je geld retour ontvangt. Wanneer dit langer duurt, kun je contact opnemen met onze collega’s van de klantenservice op telefoonnummer 088-2324800 of via ons contactformulier. Zij kunnen je dan verder helpen om zo spoedig mogelijk je geld retour te krijgen.

Ik krijg een aanmaning van Afterpay, maar ik heb de bestelling retour gestuurd.

Wat vervelend voor je dat je van Afterpay een aanmaning hebt ontvangen. Wanneer je contact opneemt met onze klantenservice via ons contactformulier, dan kunnen zij je verder helpen om zo spoedig mogelijk je retour bij Afterpay verder te verwerken. Ben je niet in de gelegenheid om te bellen? Vul dan ons contactformulier in en zij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn product is na ingebruikname stuk gegaan, heb ik garantie op mijn aankoop?

Binnen de garantieperiode van het product garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde producten. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantieperiode. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Wanneer op je product nog garantie zit zullen wij het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het product te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.

Bij een ongegronde klacht leggen we de kosten voor herstel eerst aan je voor en pas na schriftelijk akkoord gaan we over tot herstel. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor jouw rekening.

Je kunt geen aanspraak maken op de garantie als:

  • Je het product bij terugzending niet voldoende hebt beschermd tegen transportschade;
  • Er wijzigingen aan het product of apparaat zijn aangebracht;
  • Er sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen en dergelijke;
  • Normale slijtage de reden voor de klacht is;
  • Het product fout of onoordeelkundig is gebruikt of bij nalatig onderhoud;
  • Beschadiging door opzet of nalatigheid is opgetreden;
  • De beschadiging komt door het niet (of niet juist) opvolgen van de gebruiksaanwijzing;

Om gebruik te maken van de garantie volg je de volgenden stappen:

  1. Stuur je verzoek en foto’s ter verduidelijking via het contactformulier;
  2. Na ontvangst van je verzoek krijg je van ons per e-mail binnen 3 werkdagen een reactie.
Kan ik mijn bestelling omruilen?

In onze winkel ben je van harte welkom om je product om te ruilen. Het is echter mogelijk dat je dichtstbijzijnde winkel geen voorraad heeft om je product om te ruilen. Om te voorkomen dat je voor niets naar de winkel gaat, kun je vooraf online checken of de winkel het artikel op voorraad heeft.

Het is niet mogelijk om via onze webshop producten om te ruilen. Je kunt wel je product naar onze webshop retourneren. We verwerken dan je retour en je ontvangt het geld terug op je rekening. Je kunt weer een nieuwe order in onze webwinkel plaatsen voor het juiste product.

Kan ik mijn product na de garantieperiode bij jullie laten repareren?

Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina voor meer info.

o    Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.

o Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.

Recycling

Kan ik bij jullie gebruikte elektrische apparaten inleveren?

In de Welkoop winkels kun je jouw kleine elektrische apparaten, spaarlampen, tl-buizen en/of batterijen inleveren. Wij werken hiervoor samen met WeCycle.


Nieuwsbrief

Hoe kan ik mij abonneren op de nieuwsbrief?

Als je een geregistreerde klantenpas hebt, dan kun je in account je nieuwsbrieven wijzigen. Wanneer je geen klantenpas hebt kun je je hier inschrijven voor de nieuwsbrief. 

Hoe kan ik mij afmelden voor de Welkoop nieuwsbrief?

In iedere nieuwsbrief die je van Welkoop ontvangt, staat onderaan waarom je de nieuwsbrief ontvangt en welke nieuwsbrief het betreft. Je kunt je hiervoor altijd ‘Afmelden’. Welkoop stuurt verschillende nieuwsbrieven. Je kunt altijd in jouw account zien voor welke nieuwsbrieven je bent aangemeld. Het is mogelijk om je voor verschillende type nieuwsbrieven uit te schrijven of voor allemaal. 

Ik krijg een nieuwsbrief met honden aanbiedingen, maar ik heb geen hond.

Wij versturen regelmatig nieuwsbrieven met informatie over de interesse gebieden die je bij ons hebt opgegeven. Wanneer je interesses zijn gewijzigd, dan kan je dit aanpassen in je account bij mijn interesses.


Voorwaarden

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Wil je hier meer over weten, lees dan onze Algemene voorwaarden 

Wat is de privacy policy?

o Wil je hier meer over weten, lees dan onze Privacyverklaring.


Opmerkingen, complimenten en klachten

Waar kan ik terecht met mijn complimenten?

Wij zijn blij met jou als klant en vinden het leuk als je ons een compliment wilt geven. Dit kun je via ons contactformulier of via de telefoon (088-2324800). Dankjewel!

Waar kan ik terecht met mijn klachten?

Wat jammer dat je niet blij bent met (de producten van) Welkoop. Je kunt je klacht aan ons doorgeven via ons contactformulier [link naar contactformulier] of via de telefoon (088-2324800). Als je via het contactformulier je klacht aan ons doorgeeft, probeer dan zo volledig mogelijk te vertellen wat er aan de hand is. Binnen drie werkdagen krijg je van ons een inhoudelijke reactie op je klacht. Mochten we langer nodig hebben om inhoudelijk te reageren, dan laten wij je dat zo snel mogelijk weten.

Hebben jullie een geschillenprocedure?

Wij doen ons best om je klacht op een correcte manier af te handelen. Ben je desondanks niet tevreden hier over, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag.


Vacatures

Ik wil graag bij Welkoop werken, kan ik een open sollicitatie indienen?

Wat leuk dat je interesse hebt om bij Welkoop te komen werken! Wij nemen geen open sollicitaties in behandeling. Voor alle carrièremogelijkheden bij Welkoop verwijs verwijzen we je graag door naar onze website www.werkenbijwelkoop.nl en wie weet word jij binnenkort onze nieuwe collega!

Kan ik bij Welkoop stage lopen?

Leuk dat je een stageplek bij Welkoop zoekt! Op dit moment bieden wij alleen stageplaatsen aan in onze winkels (BBL). Op ons hoofdkantoor hebben we op dit moment geen stageplaatsen. Stagiaires verdienen het om voldoende aandacht te krijgen wanneer ze ons komen versterken, dus willen we ervoor zorgen dat er ook voldoende capaciteit is. Zodra we stagiaires de aandacht kunnen geven die ze verdienen, komen deze posities ook op onze site www.werkenbijwelkoop.nl. Hou daarom onze site in de gaten voor toekomstige mogelijkheden die aansluiten op jouw opleiding. 

Heb je nog vragen? Onze klantenservice is tot 17:30 uur geopend